Tjejkväll med mamma

Tjejkväll på stan ikväll!
 
Va ner en sväng med mamma. Hade plattång och mascara på inköpslistan. Hittade en plattång i alla fall, nog bara för att jag MÅSTE ha en plattång. Vill platta håret varje gång jag inte har en, har jag en är de oviktigt typ. 
 
Hittade en i alla fall på "clas ohlson" 249:-. Känns inte fucked upp att måsta köpa en ny om ett år när dom inte kostar över 1000:- liksom. 
Relaterad bild
Bild från google.
 
Läst några bra recensioner och några dåliga. 
Men som sagt skulle de va dåligt skräp svide de inte så mycket i plånboken om man måste köpa en ny. Dock köper man väl annat märke då och/eller annan butik. 
 
Sen käkade vi på "Dragon House" i alla fall. Friterad kyckling med sötsur sås och ris. Åt ihjäl mig typ. Vi åt nästan lika mycket jag och mamma. Till skillnad från igår då jag åt en halv portion och hon en hel typ.
 
Jag en ju sen sån som sällan tar kort på min mat. Hade en fas i livet tidigare då de viktigaste å göra innan alla måltider var att ta kort på maten. 
 
Men alla en många i vilket fall vet nog hur friterad kyckling med sötsursås och ris ser ut och smakar.
Riktigt gott!
 
Sen pratade vi en massa så som mamma och jag alltid gör. Kan känna att våra samtal nu för tiden är mer allvarliga, ärliga och mogna. Till skillnad från när våra samtal handlade om killarna man va kär i när man va typ 12. Jag vet nu att jag hade ingen som helst anning om vad kärlek var när jag va 12 år. 
 
Annars har jag inte gjort mycket idag annat än tagit reda på tvätten och duschat. Har haft ledig dag idag och laddar för jobbhelt med start imorgon med ett kvällspass 14:00-21:00. Dag lördag 8-18, sömdagkväll 12-20 och fm måndag 7-12:45. Efterbliven tid å slutar förövrigt 12:45. Sån tid har man bara då timmarna inte stämmer annars. 75% jobbar jag i alla fall. 
 
Mycket hänt sen sist.
Tänker bara ta de basic. 
 
Jag har fått pris för världen sämska bloggerska. Tackar alla som röstat på min.. Nä men i alla fall. 
 
Sist berättad jag att jag snöat in på "one tree hill" som jag vid detta laget sett två gånger. 
Sen kollar jag på "The 100" "Teen wolf" "The vampire diarys" "The originals" "Greys anatomy" "13 orsaker till varför" började även igår på "Farang". Sedan följer jag även "Idol" och "Fångarna på fortet" på cmore. Eller jag ser via cmore i alla fall. 
 
Fick idag hem även min Natural cycles termometer. Tänkte prova ett prementivmedel utan hormoner och skit. 
Vill ju i alla fall klargör att p-piller i alla fall har lindrat min mensvärk. För om detta jag har nu är mensvärk (känns inde som de men enda logiska förklaring) så kommr jag ha ett helvete en vecka i månaden, varje månad, hela året. Stackars människan som måste bo med mig!
Fick i alla fall som sagt hem termometen idag och appen hade jag redan. Lägger in en länk "här" till en film om natural cycles som fick mig att prova detta. Verkar logist de hon förklarar. Filmen är med "Bianca Ingrosso" och från hennes youtubekanal. Även hennes reaktion på andra prementivmedel för er som p-piller, p-stav osv inte funkar. 
Båda funkade för mig men tänkte ändå prova detta. 
 
Relaterad bild
Biden från googe
 
 

Kommentera här: